DELA
Een menselijke imagocampagne voor dé uitvaartspecialist
DELA wou komaf maken met zijn vastgeroest imago als uitvaartverzekeraar en zocht bij Roularta Brand Studio een imagocampagne om zich te profileren als dé uitvaartspecialist. Via redactionele integratie en branded stories wilden zij hun adviserende rol benadrukken in het ontzorgen bij het afscheid nemen en het begeleiden in het rouwproces.
DELA met name linken aan emotioneel herkenbare situaties die met afscheid en troost, verdriet en hoop te maken hebben. Profilering: dichtbij – betrokken- bewust – relevant. Tone of voice: warme en hoopvolle verhalen, die niet té pathetisch zouden worden.
Onze aanbeveling
We ontwikkelden samen met de Libelle redactie een bijzonder warme najaarscampagne, bestaande uit
- branded stories in Libelle/Femmes en Plus Magazine met moedige getuigenissen over afscheid en verdriet. Deze verschenen in print en op de websites.
- creatie van een speciaal Troostboekje met de mooiste tekstjes voor op je rouwkaartje. Het boekje werd ingekleefd op in Libelle, samen met troostkaartjes
- podcasts: “De lege stoel aan tafel” en “De plagerijen van een broer”, te vinden op de website van Libelle.
Resultaat
Nadat we DELA hadden overtuigd dat redactionele integratie de beste formule was om hun boodschap over te brengen, gaven ze onze redactrices en vormgevers creatief vrij spel.
Het Troostboekje was dermate succesvol dat DELA een extra oplage bestelde van 23.000 exemplaren NL/FR, welke via de aangesloten begrafenisondernemers over heel België werden verspreid.
De branded stories in print en online werden door de lezers en lezeressen van onze magazines fel gesmaakt en de podcasts sterk beluisterd.

Dirk Rasschaert
